BADEMPARE TATLISI TARİFİ

Tatlı Saatim size, beden ve zihin yorgunluğunu gideren aynı zamanda sinirleri güçlendiren bademi, avuç avuç yemeyi sevdiğim gibi birçok tarifin içinde de severek yiyorum. Özellikle de şerbetli tatlılara kattığı farkı çok seviyorum. Sizde benim gibi düşünüyorsanız Gamze Hanım’ın paylaştığı bu tarifte çok sevdiğiniz bademli lezzetlerden birisi olmaya aday sanırım..


BADEMPARE TATLISI TARİFİ


bademli tatlılar

Tatlı Saatim Malzemeleri;
• 4,5 su bardağı un
• 200 gr margarin
• 1 çay bardağı pudra şekeri
• 3 adet yumurta
• 1 su bardağı badem
• 1 paket vanilya
• 1 paket kabartma tozu

Tatlı Saatim Üzeri İçin;
• Bütün badem

Tatlı Saatim Şerbeti İçin;
• 4 su bardağı toz şeker
• 5 su bardağı su
• ¼ adet limon


Tatlı Saatim Yapılışı;
Öncelikle bir kabın içine un alın ve ortasını havuz gibi açarak margarini koyun. Yumurtaları 1 su bardağı badem ile rondoda toz haline getirin. Üzerine vanilya, pudra şekeri ve kabartma tozu koyarak hamuru yoğurun. Daha sonra hamurlarımızdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak parmak şeklinde şekil verin ve yağlanmış fırın tepsisine dizin. Herbirini dilediğiniz kadar ve dilediğiniz şekilde bademe batırın. Önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin. Şerbeti için ise tenceremize şeker ve suyu koyarak iyice kaynatın ve kaynadıktan sonra çeyrek limonunu da ekleyerek bir taşım daha kaynatarak ocağın altını kapatın. Şerbet soğuduktan sonra fırından çıkan badem parelerin üstüne dökün bir süre şerbetin çekmesini bekleyin. Bu arada badem pareleri çevirerek her yerinin şerbet olmasını sağlayabilirsiniz.

Afiyet olsun.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

 
Sponsorlar : Seo Makaleleri | Seo Kelime
Copyright © 2013. Tatlı Saatim - Tüm Hakları Saklıdır.
Tema Yapımcısı Seo Makaleleri